dijous, 8 de setembre del 2011

Alternatives formatives per treballar al voltant d'Internet

Que Internet és un camp que genera llocs de treball és una afirmació que no crec que es pugui posar en dubte. (En altres entrades d'aquest bloc ja hi hem fet referència: http://bib-doc.blogspot.com/search/label/Internet).

Davant d'aquesta realitat, algunes entitats privades dedicades a la formació en l'àmbit econòmic i empresarial no s'ho han pensat dues vegades (i ben fet que fan!) i han ampliat la seva oferta de negoci en aquest sector específic.

Un exemple d'aquestes entitats és l'ISDI (Instituto Superior para el Desarrollo de Internet), «institución creada por directivos de referencia de las principales empresas comprometidas con el entorno digital del país (Google, Havas Digital, Yahoo, Herráiz Soto & Co, Buongiorno,...)» (Nota de prensa del 20 de maig de 2011: http://mib.isdi.es/internetbusiness/download/prensa/mib_barcelona.pdf).

Fa dos cursos (el 2009-2010) l'ISDI va començar a Madrid la primera edició del MIB: màster d'Internet Business («El máster de los profesionales de Internet», «El master integral sobre el entorno digital», segons diu la seva publicitat). I el curs passat (2009-2010) varen instal·lar una delegació a Barcelona on ofereixen aquest mateix màster.

I es veu que la cosa els va anar bé perquè repeteixen l'oferta per al curs que està començant. Es tracta d'un màster d'un any de durada, de 400 hores lectives presencials (10 hores a la setmana), amb un cost de 16.850 € (IVA inclòs).

El contingut s'estructura en 13 mòduls:
  • Visión de Internet
  • Marketing digital y e-CRM
  • Desarrollo y gestión de contenidos
  • Tecnología
  • Fuentes de información y medidas
  • E- Commerce
  • Fundamentos y marco jurídico
  • Creatividad digital
  • Publicidad digital
  • Motores de búsqueda
  • Web 2.0 y redes sociales
  • Implicaciones con otras plataformas
  • Dirección y gestión de empresas digitales
Aquí veureu les dades: http://mib.isdi.es/internetbusiness/download/informacion_mib_2011_2012.pdf

Segons la nota de premsa citada abans, «El 40 % de los alumnos del MIB en Barcelona ha creado una empresa o está aprovechando el máster para generar un negocio en Internet, básicamente ecommerce, agencias de comunicación y servicios digitales”, afirma Nacho de Pinedo, CEO del ISDI.»

I més endavant: «La falta de profesionales formados en Internet fue el detonante de la creación del MIB y ahora las empresas buscan entre sus alumnos los perfiles que necesitan para liderar sus estrategias en el mercado digital. De hecho, el 75 % de las ofertas que gestiona el MIB para sus alumnos están destinadas a buscar un profesional que lidere la digitalización de la empresa, especialmente en el área de Marketing.»
http://mib.isdi.es/internetbusiness/download/prensa/mib_barcelona.pdf

Com és d'esperar, aquest no és l'únic exemple d'entitat formativa que enfoca el seu negoci al camp d'Internet. Vegem un altre exemple situat a uns 839 km al nord de Barcelona: a París.



EEMI: École européenne des Métiers d'Internet, http://www.eemi.com/

En aquest cas l'oferta formativa sembla més variada. S'estructura en cinc branques diferents:
  • Webmarketing et innovation
  • Communication et suivi web
  • Web design et graphisme
  • Programmation et développement multimédia
  • Gestion de projet
Si entrem a la primera, hi trobem quatre especialitats:
  • Acheteur d'espace Web / Responsable Acquisition
  • Référenceur
  • Web marketeur / Responsable des ventes
  • Veilleur stratégique
Si mirem el detall del tercer perfil (Web marketeur / Responsable des ventes) trobem un programa formatiu desenvolupat en tres anys (amb diversos períodes de pràctiques en empreses), a raó de 30-35 hores de classe a la setmana. El preu de matrícula són 6.500 euros per any.


Cadascú pot reaccionar davant d'aquestes novetats com li sembli: «La Facultat està molt allunyada de les necessitats formatives que demanda el mercat actual», «Aquesta notícia no té res a veure amb els bibliotecaris: aquí es parla de venedors en línia», «No necessitaran pas un professor, aquestes escoles...?», «Aquests màsters i cursos són una estafa: tot és fum», «En lloc de fer propaganda de la competència, podríem mirar de millorar el que tenim a casa»...

Totes les opinions són respectables... Tant de bo que n'hi hagués força, d'opinions!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada