divendres, 22 de juliol de 2011

Community manager, una feina demanada

Com a diplomat en Biblioteconomia i Documentació que sóc, estic subscrit al servei gratuït d’ofertes de feina que ofereix la Facultat: SIOF (Servei d’ofertes de feina).

Cada setmana es distribueixen una dotzena d’ofertes de feina provinents tant de l’administració com del sector privat. Des de fa mesos no hi ha tramesa on no hi aparegui un o més d’un anunci d’empreses que demanen un «community manager».

Aquests anuncis no cerquen específicament un bibliotecari per fer aquesta feina (imagino que moltes de les empreses ignoren l’existència del nostre grau), però molt encertadament –segons la meva opinió– els responsables del SIOF inclouen aquestes ofertes en la seva tramesa perquè deuen considerar que els nostres titulats poden portar a terme aquesta feina amb competència total.

En relació a aquesta feina de community manager, em vull referir a un treball publicat recentment, on s’hi fa referència.
Es tracta d’un estudi adreçat a les empreses que informa de nous llocs de treball de nivell de comandament, que sorgeixen en el món actual. Michael Page International és una empresa dedicada a l’assessorament i selecció especialitzada de comandaments executius.

En total es descriuen 19 nous llocs de treball. Un d’ells, el community manager (p. 16). El situen en l’àrea del màrqueting.

La seva definició: «… será el responsanble [sic] de implementar, controlar y monotorizar [sic] la imagen de marca de la compañía y su representación de cara al mercado en las diferentes redes sociales».

Aquestes són les competències i qualitats requerides:
    ■ Creación e implementación de la estrategia de la actividad de la compañía en redes sociales.
    ■ Posicionamiento y dinamización de la compañía en las principales redes sociales/profesionales (Facebook, Smallworld, Linkedin, Xing, Viadeo, Tuenti, Twitter...)
    ■ Gestionar las cuentas de las redes sociales: contenidos, promociones, concursos, noticias…
    ■ Gestión de la relación con las distintas agencias/medios.
    ■ Aportar ideas para aumentar el número de fans.
    ■ Intervenir en foros y blogs en los que se habla de la marca.
    ■ Buscar y analizar menciones y comentarios sobre la compañía y la competencia en Internet.
    ■ Responder, cuando sea necesario, a las referencias positivas (agradeciendo) y a las negativas (intentando aportar soluciones en la medida de lo posible).
Segons aquest estudi, la remuneració adequada per a aquests professionals varia –d'acord amb l'experiència i vàlua del candidat– entre 30.000 i 45.000 euros anuals.

Interessant, oi? Però… real?

Aquí ho deixo.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada