dimecres, 15 de febrer del 2012

Els nostres coneixements, aplicats a les vendes

Cada vegada més la tecnologia està integrada en la nostra vida quotidiana: per relacionar-nos, per efectuar tràmits amb l'administració, per aprendre, per informar-nos, per temes de salut... Un d'aquests àmbits que va creixent –igual que els altres– és el del comerç electrònic.

Comprem bitllets d'avió, llibres estrangers, nits d'hotel, programes informàtics... El comerç electrònic representa per a les empreses un percentatge cada vegada major dels seus ingressos.

Per això a les empreses els convé que les seves pàgines web estiguin ben posicionades, siguin fàcils d'utilitzar i accessibles per tothom. Els convé també disposar d'una bona imatge a les xarxes socials...

Tot això és obvi i, ens agradi o no, són unes funcions que pot desenvolupar perfectament un bibliotecari adequadament preparat. D'això precisament tracta una nota de premsa d'una empresa multinacional dedicada a la selecció de personal: Hays (https://web.archive.org/web/20161116213037/http://www.hays.es/notas-de-prensa/HAYS_160066).


Reprodueixo un parell de paràgrafs del comunicat:

«En este sentido, Hays ha podido observar cómo se ha abierto un nicho muy importante para el empleo directo e indirecto en este sector [les cadenes de moda tradicionals], siendo los principales beneficiados las Escuelas de Formación de Grado Superior y nuevas Licenciaturas/Diplomaturas que imparten cursos específicos al respecto.»

«Los candidatos más buscados para cubrir este nicho de mercado suelen ser perfiles de Product Managers, Marketing Online, Diseñadores Gráficos y Account Executives entre otros, con una formación específica al respecto. Deben estar familiarizados con el entorno online, con conocimientos en redes sociales y nuevas tecnologías, y su banda salarial oscilará en torno a los 30.000 y 40.000 euros brutos/año.»

Ens hem d'adaptar a les demandes del mercat!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada