divendres, 10 de febrer de 2012

L'administració electrònica, potenciada pel Govern


Al Consell Executiu del 24 de gener passat, el Govern de la Generalitat de Catalunya prengué l'acord de potenciar l'administració electrònica. La inversió planificada és de tres milions d'euros, amb els quals es pensa generar un estalvi de més de 1.000 milions d'euros, segons es llegeix a la nota de premsa de l'esmentada reunió (que cito al final d'aquesta nota).

Foto: jisc_infonet

Entre d'altres mesures es crearà un portal orientat a l'empresa: «Canal empresa, portal corporatiu amb tota la informació i els serveis que les administracions ofereixen a les empreses, el qual permetrà identificar els tràmits necessaris per a la realització d’una activitat determinada i, a més a més, la seva realització».

Igualment es preveu elaborar i dotar «al conjunt de l’Administració d’un protocol d’arxiu electrònic i de polítiques per a la gestió de documents electrònics. Tenint en compte que el volum d’expedients arxivats i vigents a la Generalitat és aproximadament de 9 milions de documents, aquest projecte té un abast estratègic fonamental».

Aquesta notícia i aquests plans ens afecten directament, especialment aquells de nosaltres que es dediquen a la gestió documental. Hi ha molts municipis catalans (i altres administracions) que estan creant el seu registre electrònic i els altres mitjans per gestionar adequadament la documentació i tirar endavant els tràmits sense que sigui necessari traginar papers. Molts d'ells no tenen unes dimensions tan grans com per disposar d'un tècnic en plantilla, de manera que aquesta és una altra via per trobar feina: l'assessorament a l'administració local.

Enllaços relacionats

Notes de premsa dels acords del Govern del passat 24 de gener:
http://www.gencat.cat/acordsdegovern/20120124/01.htm
http://www.gencat.cat/acordsdegovern/20120124/20120124_AG.pdf

Entrevista amb Magda Lorente, cap de la Secció d'Assistència als Sistemes d'Informació Local, de l'Oficina d'Assistència en Administració Electrònica, de la Diputació de Barcelona:
http://www.youtube.com/watch?v=A49dXCP0Co0&feature=player_embedded

Butlletí d’Innovació Tecnològica i Gestió Documental (ITGD), on cada mes es recullen les disposicions publicades al DOGC sobre la creació dels instruments per a l'administració electrònica a municipis i altres entitats de Catalunya:
http://www20.gencat.cat/portal/site/Patrimoni/menuitem.18571f41a18c1c88cd0181dfb0c0e1a0/?vgnextoid=eaa8eeee53a71110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD&vgnextchannel=eaa8eeee53a71110VgnVCM1000008d0c1e0aRCRD



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada