divendres, 24 de gener de 2014

Reconeixement d'usuaris agraïts



Hi ha dos arguments que acostumo a treure quan defenso la professió davant de possibles futurs alumnes:
  • Els bibliotecaris podem aprendre coses cada dia gràcies al fet que a la feina no deixen d'arribar-nos documents, informacions interessants o hem de resoldre consultes d'usuaris;
  • És una feina molt gratificant, perquè molts usuaris ens manifesten el seu agraïment pel bon servei que reben per part nostra.
Fa poc he llegit un llibre on aquest agraïment es fa palès. El llibre (molt recomanable per a qui li interessi la història recent de la cultura catalana i, específicament, de l'edició) és aquest:
Mengual Català, Josep. A dos tintas: Josep Janés, poeta y editor. Barcelona: Debate, 2013. 429 p. (Biografía). ISBN 978-84-9992-327-7.
A la p. 429, «Agradecimientos», l'autor declara:
«Durante el proceso de investigación me he beneficiado de la eficiente Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona y de la amabilidad del personal que en ella atiende a los lectores. Puedo hablar en particular de las bilbiotecarias de la Sofía Barat, Francesca Bonnnemaison, Fort Pienc y Sagrada Família [...]».
Els arxius també reben una dosi de gratitud:
«Igualmente, es de justicia que agradezca la labor del personal del Arxiu Històric de la Ciutat de Barcleona, del Pavelló de la República y del Arxiu Nacional de Catalunya, en Sant Cugat».
Arriba fins i tot a personalitzar:
«En la Universitat Autònoma de Barcelona, Mercè Bausili, responsable de colecciones en la Biblioteca d'Humanitats, atendió muy generosamente mis solicitudes de información [...]».
Estem contents perquè, tot i que els centres i el personal esmentats segurament no feien més que portar a terme la seva activitat normal i corrent, a qui no li agrada que li diguin que fa la feina ben feta?

Els bibliotecaris, contents de servir el públic!

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada