![]() |
Fotografia: Innoxiuss |
La finalitat d’aquesta nova matèria, segons la nota de premsa de la mateixa Generalitat, és aquesta: «desenvolupar capacitats, competències i actituds de l’alumnat respecte a la formació i/o la inserció laboral posterior.»
I els seus objectius, interessants, des del nostre punt de vista:
- Aprendre a elaborar el propi itinerari formatiu i professional.
- Ampliar el coneixement de professions diverses.
- Cercar, seleccionar i interpretar la informació, utilitzant-la de forma crítica.
- Localitzar fonts d’oferta de feina en els sectors públic i privat.
Aquí podreu veure el comunicat sencer: http://premsa.gencat.cat/pres_fsvp/AppJava/notapremsavw/detall.do?id=149566&idioma=0
Valorem positivament aquesta iniciativa. La «cultura» de l'emprenedoria, amb l'assumpció de riscos, la gestió de la incertesa, la capacitat de convertir en realitat idees... hauria de ser més present a la societat catalana.
Com vèiem en un estudi ressenyat en aquest bloc fa mesos, http://bib-doc.blogspot.com.es/2011/11/estudi-sobre-lemprenedoria-espanya.html, el percentatge d'emprenedors entre la població espanyola és només del 5,1 % (amb dades de 2009), mentre que als Estats Units aquesta xifra s'acosta al 8 %. Si s'analitzen indicadors concrets, es pot veure que Espanya ocupa llocs no gens destacats. Per exemple, pel que fa a la por al fracàs, o a la creativitat, o a la percepció d'oportunitats per emprendre, etc.
Aquest esperit ens aniria molt bé en el nostre àmbit professional. Estic convençut que la gestió de la informació i la documentació és capaç de generar moltes iniciatives profitoses!
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada