Aquestes competències les aplica convenientment segons el context en què treballi. A les biblioteques públiques, per augmentar el sentit democràtic de la societat. En l’àmbit biomèdic, per solucionar problemes de salut. En estudis de gènere, per contribuir a l’emancipació de les dones. En contextos empresarials, per donar suport a l’estratègia del negoci.
Prenc aquestes idees d’un articlet que es pot llegir en línia:
- Capurro, Rafael; Hjørland, Birger. «The concept of information». Annual review of Information Science and Technology, vol. 37 (2003), p. 343-411. Disponible en línia una versió prèvia a la publicació, amb algunes esmenes, a: http://www.capurro.de/infoconcept.html.
Són empreses del tipus Acierto.com, Atrapalo.com, Carritus.com, Comparadordeneumaticos.com, Edreams.es, Hoteleschollo.com, Rastreator.com, Trivago.es, Twenga.es i tants d’altres...
De vegades hi ha bibliotecaris (o futurs bibliotecaris) que no es poden imaginar treballant fora d’una biblioteca convencional, o bé –com a molt– en una empresa de serveis per a les biblioteques o relacionada directament amb informació bibliogràfica...
Els hem d’obrir els ulls: la informació envaeix tots els sectors econòmics, i en tots ells hi tenim un paper a jugar. Encara que no siguem especialistes en res, hem de ser capaços d’explotar els coneixements adquirits en gestió de la informació i trobar el nostre modus vivendi satisfent necessitats d’informació específiques d’algú!
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada