Fa pocs dies es va publicar un treball que analitza l'ús es fa d'aquesta xarxa entre els professionals i les empreses espanyoles:
- Estudio uso de Linkedin en España [en línia]. [Barcelona]: Adigital, dic. 2011. 44 p. <http://www.slideshare.net/adigitalorg/usolinkedinenespaa2011>. [Consulta: 20 des. 2011].
Dels que van contestar, el 96,20 % tenien compte a Linkedin. El 58,30 % són homes. El 79,20 % dels usuaris tenen una edat entre els 25 i els 44 anys. Dels que van contestar, el 53,40 % resideix a Madrid, i el 24,40 % a Barcelona. El 93,60 % tenen estudis universitaris.
Com a xarxa de tipus professional, Linkedin és usada pel 90 % dels que van respondre. La segona xarxa és Twitter, que és usada pel 41,90 % dels que van respondre. Els dos usos més habituals són trobar nous contactes relacionats amb el sector i mantenir el contacte amb antics companys de treball.
Com a assoliments aconseguits, els tres més importants són: el 74,70 % respon que han aconseguit contactes nous; el 65,60 %, han retrobat antics coneguts, i el 64 % diu que resulta una bona font d'informació sobre la professió.
Pel que fa al nombre de contactes, la majoria (26,30 %) diu que n'hi té entre 100 i 250 contactes. El 24 % diu que en té entre 250 i 500. El 42,70 % dels usuaris de Linkedin diu que més de tres quartes parts dels seus contactes estan relacionats directament amb la seva activitat professional.
Linkedin també preveu l'existència de grups temàtics. El 77,60 % diu que pertany a algun grup (entre 1 i 20 grups). D'altra banda, les empreses poden tenir un compte a Linkedin. El 65 % de les empreses dels que han contestat l'enquesta té presència a la xarxa.
En conclusió, un estudi a tenir en compte, i una xarxa on sembla oportú d'apuntar-s'hi, si el nostre objectiu és trobar gent (per a afers de feina) i que ens trobin a nosaltres.
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada