dijous, 22 de desembre de 2011

Linkedin, una xarxa d’interès

Parlaré en aquesta entrada de Linkedin, una xarxa social creada per posar en contacte professionals de qualsevol sector i de qualsevol país. Ho faig pensant sobretot en els estudiants que em puguin llegir: penso que els bibliotecaris més experimentats ja la deuen conèixer de sobres.

Linkedin va ser creat el maig de 2003 i al novembre de 2011 ja superava els 135 milions de persones registrades a tot el món: això fa que sigui la xarxa més gran en l'àmbit professional. A Espanya hi ha més de dos milions de persones registrades.

Fa pocs dies es va publicar un treball que analitza l'ús es fa d'aquesta xarxa entre els professionals i les empreses espanyoles:
Amb aquest estudi es vol conèixer els usos que fan els usuaris d'aquesta xarxa (antiguitat, nombre de contactes...), el funcionament dels grups d'aquesta xarxa i quin ús en fan les empreses. Les dades s'obtingueren a partir d'una enquesta distribuïda l'octubre de 2011 a través de diverses xarxes socials: s'envià a 10.786 persones. Varen ser respostes 584 en total.

Dels que van contestar, el 96,20 % tenien compte a Linkedin. El 58,30 % són homes. El 79,20 % dels usuaris tenen una edat entre els 25 i els 44 anys. Dels que van contestar, el 53,40 % resideix a Madrid, i el 24,40 % a Barcelona. El 93,60 % tenen estudis universitaris.

Com a xarxa de tipus professional, Linkedin és usada pel 90 % dels que van respondre. La segona xarxa és Twitter, que és usada pel 41,90 % dels que van respondre. Els dos usos més habituals són trobar nous contactes relacionats amb el sector i mantenir el contacte amb antics companys de treball.

Com a assoliments aconseguits, els tres més importants són: el 74,70 % respon que han aconseguit contactes nous; el 65,60 %, han retrobat antics coneguts, i el 64 % diu que resulta una bona font d'informació sobre la professió. 

Pel que fa al nombre de contactes, la majoria (26,30 %) diu que n'hi té entre 100 i 250 contactes. El 24 % diu que en té entre 250 i 500. El 42,70 % dels usuaris de Linkedin diu que més de tres quartes parts dels seus contactes estan relacionats directament amb la seva activitat professional.

Linkedin també preveu l'existència de grups temàtics. El 77,60 % diu que pertany a algun grup (entre 1 i 20 grups). D'altra banda, les empreses poden tenir un compte a Linkedin. El 65 % de les empreses dels que han contestat l'enquesta té presència a la xarxa.

En conclusió, un estudi a tenir en compte, i una xarxa on sembla oportú d'apuntar-s'hi, si el nostre objectiu és trobar gent (per a afers de feina) i que ens trobin a nosaltres.



Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada