divendres, 11 de novembre de 2011

Arguments perquè els empresaris ens facin cas

Una de les dificultats per a una presència més àmplia dels bibliotecaris a les empreses és que els directius no coneixen prou el nostre col·lectiu. Però això no és responsabilitat de les empress... Ens hem de saber vendre!

Potser perquè els bibliotecaris arribem a ser considerats interessants per part de l'empresari no cal que tractem d'enlluernar-lo amb les habilitats que dominem, sinó que més aviat l'hem de convèncer dels beneficis que obtindrà la seva empresa amb la nostra feina.



Per tal d'inspirar-nos a l'hora de trobar arguments, em plau referir-me a un informe publicat no fa gaire per l'empresa Ricoh (dedicada a la tecnologia i els serveis documentals, com també a maquinària d'oficina) que estudia els aspectes econòmics d'una bona (o dolenta) gestió documental a les empreses.
La investigació es va dur a terme mitjançant 458 enquestes telefòniques a grans empreses (de més de 1.000 empleats) ubicades a Alemanya, Bèlgica, Dinamarca, Espanya, Finlàndia, França, Itàlia, Noruega, els Països Baixos, el Regne Unit, Suècia i Suïssa. Les empreses pertanyien a tota mena de sectors: educatiu, legal, de serveis públics, sanitari, industrial i de serveis financers. Complementàriament es feren entrevistes més a fons amb alguns CIO (chief information officer).

Els resultats es donen de manera agregada, de manera que només tenim una fotografia amb un pla molt general... Tanmateix el llenguatge que s'hi usa pot ser d'utilitat. N'extrec algunes frases.

«Este estudio revela que el procesamiento de documentos críticos de la empresa representa una inversión considerable para las empresas europeas de aproximadamente 147 mil millones de euros anuales. Dichos procesos tienen un impacto destacado en el rendimiento, la rentabilidad y la capacidad de respuesta de una organización ante las necesidades de sus clientes.» (p. 4).

«Los procesos existentes en las organizaciones europeas son innecesariamente intensivos en mano de obra, tienden a errores y repercuten en los servicios al cliente. Sorprendentemente, un promedio del 42,5 % de toda la información empresarial crítica todavía se encuentra en formato impreso.» (p. 4).

«Actualmente, los procesos obsoletos exponen a las organizaciones europeas a asegurar vulneraciones de la seguridad y el riesgo empresarial mediante el almacenamiento de documentos críticos de la empresa exclusivamente en formato impreso sin copias de seguridad. El 36 % de los participantes admitieron haber perdido información empresarial importante en el pasado. El servicio al cliente se ve afectado por la obligación de los empleados de cumplir con procesos que requieren mucho tiempo en lugar de centrarse en satisfacer sus necesidades. Asimismo, los empleados no consiguen colaborar entre divisiones, hecho que probablemente duplica los esfuerzos y tiene un impacto directo en la productividad de los empleados que trabajan a distancia.» (p. 4).

Fins la propera.

Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada