dimecres, 9 de novembre del 2011

Formació complementària

En la situació de crisi laboral en què ens trobem i amb els canvis tecnològics que constantment s'esdevenen, és molt important que no oblidem la formació complementària i permanent. No podem quedar-nos només amb allò que hem après a la Facultat. D'altra banda, tampoc podem esperar que la formació bàsica (el grau) pugui capacitar per a tots els perfils professionals possibles, perquè són molts i canviants. Una de les lliçons que hem d'aprendre a la Universitat és que és imprescindible per a qualsevol professional (de qualsevol sector) la formació permanent.

I nosaltres som els principals protagonistes en aquest procés d'aprenentatge continu. Els mitjans per assolir-lo poden ser variats i de magnitud diversa. La llista següent, ordenada per envergadura de les accions, identifica els principals tipus d'activitats possibles:
  • Rebre notícies puntuals mitjançant llistes de distribució i serveis d'alertes de RSS;
  • Llegir revistes professionals;
  • Assistir a esdeveniments gratuïts de caràcter professional;
  • Inscriure's a activitats de poques hores de durada;
  • Seguir algun curs formal dels que ofereix el Col·legi o altres entitats;
  • Apuntar-se a alguna oferta de postgrau de caire universitari;
  • Matricular-se a un màster d'especialització... 
Avui farem esment d'algunes opcions de formació puntual que darrerament m'han arribat a les mans i que tenen relació directa amb una de les línies temàtiques d'aquest bloc: la dels nous perfils professionals. Ja hem parlat en altres entrades al bloc de diferents ofertes de formació professional: http://bib-doc.blogspot.com/search/label/formaci%C3%B3%20professional

La UOC ofereix un ampli catàleg d'activitats formatives de curta durada. Es tracta de cursos especialitzats d'una durada breu (25 hores, 186 euros) que permeten adquirir els coneixements bàsics en diferents àmbits. N'hi ha uns quants que giren al voltant del tema d'Internet i web 2.0: http://www.uoc.edu/portal/catala/institut_internacional_postgrau/programes_oberts/seminaris-octubre/internet-web20/presentacio/index.html

Aquests són els cursos:
  • Comunicació corporativa i construcció de marca (branding) en una societat digital
  • Fotografia i retoc digital amb programes lliures i gratuïts en el marc del web 2.0
  • Iniciació al web 2.0
  • Publicitat on-line
  • Reputació 2.0
  • Trobar el que necessito a Internet
  • Turisme 2.0
I n’hi ha més, 55 en total. Alguns d'altres que també són interessants tracten sobre la gestió d’equips, les competències personals... Els podeu veure aquí: http://www.uoc.edu/portal/catala/institut_internacional_postgrau/programes_oberts/seminaris-octubre/ambits/index.html.

L'Asociación Española de Responsables de Comunidad, AERCO (http://www.aercomunidad.org/) va néixer el 2008 a Madrid, però a hores d'ara organitza activitats per tot Espanya. En el camp de la formació, organitza diversos cursos per adquirir les competències pròpies d'un community manager, tant en la modalitat en línia com presencialment. El curs dura 22,5 hores i té un preu de 800 euros.

L' Instituto Agustín Millares de Documentación y Gestión de la Información, de la Universidad Carlos III de Madrid, ofereix un «Curso de social media y community management», impartit en línia. Té una durada de 30 hores i un preu de 300 euros:
http://www.uc3m.es/portal/page/portal/inst_docum_gest_info_agustin_millares/formacion/curs_online_insto_univ_agustin_millares/Curso%20de%20social%20media%20y%20community%20management3

I no oblidem la formació que ofereix el nostre Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya: http://www.cobdc.org/cursos/index.html i la Facultat de Biblioteconomia i Documentació: http://www.ub.edu/biblio/ensenyaments/2.html

No oblideu que la formació és una clau per al futur!


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada