dimecres, 26 d’octubre del 2011

Tornem-hi amb els community manager

No és la primera vegada que parlo d'aquest perfil professional que relaciona el màrqueting i les noves tecnologies: el community manager. (Vegeu dues entrades anteriors en aquest bloc sobre aquest tema: http://bib-doc.blogspot.com/search/label/community%20manager.)

En els darrers temps apareixen als serveis d'ofertes de feina molts llocs de treball amb aquesta denominació i trobo que, amb prou encert, són recollits i divulgats pel servei SIOF (Servei d’ofertes de feina) de la Facultat. Sense anar més lluny, en la tramesa de la darrera setmana, composta per un total de 14 anuncis, es demanen dos professionals amb aquest perfil.

Una «Empresa de serveis culturals especialitzada en gestió i consultoria cultural » de la qual no consta el nom busca un community manager que ha de ser llicenciat en Periodisme i ha de tenir experiència en la creació i difusió de continguts d’actualitat als webs, butlletins i canals de difusió en línia (Facebook, Twitter, YouTube, LinkedIn, SlideShare). També l'empresa MTG, de Premià de Mar, de l'àmbit de la construcció i enginyeria civil, demana un «tècnic de comunicació per al Departament de Trade Marketing responsable d'incrementar el coneixement de la marca MTG i dels seus productes en usuaris finals a través de la creació i gestió de xarxes socials i eines 2.0». En aquest cas demanen que els candidats siguin llicenciats en Comunicació Audiovisual, Periodisme o Publicitat.

Altres anuncis busquen un professional per a la mateixa funció, però amb denominacions diferents, per exemple, Bansabadell Information Systems, empresa del Grup Banc Sabadell, demana un content manager, que ha de participar en el desenvolupament d'activitats d'innovació relacionades amb la comunicació a les xarxes socials i Internet. En aquest cas la titulació requerida mínima és formació professional de grau superior en Comunicació, Imatge i So.



Però bé, el motiu d'aquesta entrada no és analitzar les demandes laborals de community managers, ni tampoc els requisits acadèmics que les empreses posen als candidats. Sinó que vull donar a conèixer un document que ja té uns mesos de vida, però que encara considero prou útil:

A veure, no és cap panacea ni tampoc la Bíblia; és un text bàsic, molt entenedor, que pot servir perquè un bibliotecari que no sàpiga de què va la cosa, n'acabi tenint una idea clara.

Aquest és el seu sumari:

1. La importancia del «Social Media Marketing»
2. La función del community manager
3. Responsabilidades del community manager
4. Habilidades del perfil
5. Servicios que facilitan la vida al community manager
6. Cultura 2.0: deontología profesional para community managers
7. Community managers con nombres y apellidos

En aquests temps de crisi, en què hem d'aprofitar totes les oportunitats laborals on puguem posar en pràctica els nostres coneixements i les nostres habilitats, em semblaria un error no tenir en compte aquest tipus de feina. I em semblaria un error no intentar convèncer un empresari que estem capacitats per a una feina, tot i no tenir el títol que ell espera que tinguem. Les garrofes són les garrofes.

1 comentari :

  1. Referent aquest tema Eva Díaz ens ha proposat en Linkedin la lectura del post d'Enrique Burgos al seu blog (21 de novembre)"Del Community Managenent al Social CRM", molt interessant on expressa la situació actual d'aquesta nova figura poc definida però molt demandada. Podeu accedir per mitjà de: http://www.linkedin.com/news?viewArticle=&articleID=927279786&gid=4110978&type=member&item=81410929&articleURL=http%3A%2F%2Fwww%2Eenriqueburgos%2Ecom%2F2011%2F11%2Fdel-community-management-al-social-crm%2F%3Futm_source%3Dfeedburner%26utm_medium%3Dtwitter%26utm_campaign%3DFeed%253A%2Beburgosgarcia%2B%2528El%2BBlog%2Bde%2BEnrique%2BBurgos%2529&urlhash=GGga&goback=%2Egde_4110978_member_81410929

    I Esther del Campo ens ha deixat a Linkedin el 21 de novembre una presentació en Powerpoint que recull l'estat de la qüestió del Social Media en 2011 que podreu veure al meu blog http://websocialcurs.blogspot.com

    ResponElimina