Düren, Petra. «Leadership in libraries in times of change». IFLA journal, vol. 39, no. 2 (June 2013), p. 134-139. Una versió prèvia de l’article es presentà al congrés de l‘IFLA, l’agost de 2012, a Helsinki, i està disponible en línia a: http://conference.ifla.org/past/ifla78/162-duren-en.pdfEl treball posa de relleu la necessitat de lideratge entre el personal de les biblioteques (concretament, públiques i universitàries) en un temps de canvi com el que estem vivint. Els canvis importants que tenen lloc a les biblioteques passen per diferents etapes:
- desbloqueig (unfreezing)
- canvi, moviment
- consolidació (refreezing)
En l’etapa central, la del canvi pròpiament dita, cal matenir el bon nivell de comunicació, s’ha de saber motivar el personal, fomentar el treball en equip, s’ha de saber delegar i treballar per objectius...
En l’etapa de la consolidació cal saber controlar i avaluar els resultats obtinguts.
L’autora, que és professora d’Informació i Documentació en una universitat d’Hamburg (Alemanya), analitza les assignatures del seu grau que tenen a veure amb aquest procés de gestió del canvi. Déu n’hi do la llista de continguts que formen part del seu pla d’estudis; totes les assignatures següents són obligatòries:
- Management of library and information services
- Information controlling
- Media and user research
- Statistics and data analysis for business
- Communication training
- Human resource management
- Libraries in times of change – change management
- Teoria de les organitzacions
- Mètodes i tècniques de planificació
- Suport i formació d'usuaris
- Estadística aplicada
- Tècniques de comunicació
- Avaluació i qualitat
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada