divendres, 3 de gener del 2014

Idees per promocionar la professió. 13: Participem al Festival de la Infància!

Tot sovint, quan pensem accions per promocionar la professió i els seus estudis, pensem en els alumnes de batxillerat, perquè són els que immediatament han d’escollir un ensenyament universitari per continuar la seva carrera universitària. I si bé és cert que hi ha un percentatge d’estudiants que es decideix a última hora sobre l’ensenyament a seguir, hi ha també el cas típic de persones que tenen una vocació que porten a dintre des de la seva més tendra infància.

És per aquest motiu que en aquesta entrada proposo portar a terme una activitat promocional adreçada a nens i nenes petits. 


Durant les festes de Nadal i Reis té lloc a Barcelona (i a altres ciutats importants del país) el Festival de la Infància, un esdeveniment eminentment lúdic, en què els infants (de fins a 12 anys, en el cas de Barcelona) poden fruir d’un conjunt d’activitats pensades per a ells. En el cas de Barcelona, es calcula que els visitants arriben a 95.000 persones (35.000 pares i 60.000 infants, segons consta en la informació promocional).

A part de passar-s’ho bé, per mitjà del joc els nens i les nenes descobreixen què els agrada, en quin tipus d’activitat disposen d’habilitats que els permeten destacar, i així potser troben una vocació que els pot encaminar cap al que serà el seu ofici preferit el dia de demà.

Sense anar més lluny, els visitants d’aquesta darrera edició del Festival de la Infància van poder veure i participar en la realització d’un programa de ràdio en directe (felicitats, amics periodistes), van aprendre temes sobre alimentació saludable i hàbits alimentaris (ha tingut sort el grau de Nutrició Humana), van poder participar en tallers de pastissos i rebosteria (estupend per a les escoles de restauració), en un altre taller en temes agrícoles (potser apareixerà un pagès vocacional), els bombers hi tingueren la seva tradicional presència, hi va haver un taller titulat «La consulta mèdica», i podien visitar detalladament una ambulància, i també hi van ser presents la guàrdia urbana, els mossos d’esquadra i l’exèrcit.

La idea, com podeu imaginar, seria muntar en aquest Festival un estand relacionat amb la nostra professió. El típic seria equipar un espai perquè recordés una biblioteca, per tal que les criatures hi juguessin a bibliotecàries i lectors. Llibres per endreçar, entrevistes de referència (evidentment amb un contingut per jugar), un cercador preparat (si no existeix ja) per cercar informació a Internet, la planificació i realització d’alguna activitat... Tot això amb l'animació i supervisió de bibliotecaris o d'estudiants del grau d'Informació i Documentació que prèviament ensinistrats, sabrien despertar en les tendres criatures el gust per l'ordre, el silenci, els serveis d'informació, l'atenció personalitzada... No tinc una idea molt reeixida sobre els continguts, però tot és posar-s'hi.

Potser en aquest sentit ens podríem inspirar en el joc A la descoberta de la biblioteca!, creat per la Xarxa de Biblioteques Municipals de la Diputació de Barcelona, que «vol ensenyar els infants a través de diferents proves i reptes com funcionen les biblioteques». Aquí podreu veure’n els detalls: http://genius.diba.cat/descobertaescoles

Sembla una idea interessant, però... tot això, quant costaria?

A la pàgina web de la fira hi ha les tarifes per posar una paradeta:
  • Lloguer de l’espai: 75 euros per metre quadrat (per tant, posem un espai de 30 metres quadrats costaria 2.250 euros)
  • Quota de participació: 250 euros
  • Assegurança obligatòria: 60 euros
Tot plegat, 2.560 ridículs euros, als quals caldria afegir-hi l'IVA.Aquí trobareu el web del Festival de Barcelona: http://www.festivalinfancia.com/

Què? Ens gratem la butxaca? Tirem endavant una campanya de finançament col·lectiu mitjançant crowd funding?

Vegeu entrades anteriors dedicades a la promoció de la promoció en aquest enllaç.


Cap comentari :

Publica un comentari a l'entrada