Hi ha dos arguments que acostumo a treure quan defenso la professió davant de possibles futurs alumnes:
- Els bibliotecaris podem aprendre coses cada dia gràcies al fet que a la feina no deixen d'arribar-nos documents, informacions interessants o hem de resoldre consultes d'usuaris;
- És una feina molt gratificant, perquè molts usuaris ens manifesten el seu agraïment pel bon servei que reben per part nostra.
Mengual Català, Josep. A dos tintas: Josep Janés, poeta y editor. Barcelona: Debate, 2013. 429 p. (Biografía). ISBN 978-84-9992-327-7.A la p. 429, «Agradecimientos», l'autor declara:
«Durante el proceso de investigación me he beneficiado de la eficiente Xarxa de Biblioteques de la Diputació de Barcelona y de la amabilidad del personal que en ella atiende a los lectores. Puedo hablar en particular de las bilbiotecarias de la Sofía Barat, Francesca Bonnnemaison, Fort Pienc y Sagrada Família [...]».Els arxius també reben una dosi de gratitud:
«Igualmente, es de justicia que agradezca la labor del personal del Arxiu Històric de la Ciutat de Barcleona, del Pavelló de la República y del Arxiu Nacional de Catalunya, en Sant Cugat».Arriba fins i tot a personalitzar:
«En la Universitat Autònoma de Barcelona, Mercè Bausili, responsable de colecciones en la Biblioteca d'Humanitats, atendió muy generosamente mis solicitudes de información [...]».Estem contents perquè, tot i que els centres i el personal esmentats segurament no feien més que portar a terme la seva activitat normal i corrent, a qui no li agrada que li diguin que fa la feina ben feta?
Els bibliotecaris, contents de servir el públic!
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada